Varumärke

Om inte du bygger ditt varumärke…

Om inte du laddar ditt varumärke med de värden och visioner som du har för ditt företag, så kommer någon annan göra det – och det kommer med stor sannolikhet inte bli det varumärket du vill ha!

Vad är det som kommer att få ert företag att bli nästa stjärna på himlen? Eller för all del, stannar kvar där? Vad är det som får er och era medarbetare att lyfta? Hur lockar ni de bästa och mest drivna medarbetarna? En del av svaret är att vara ett starkt varumärke, att vara en ledare och inte en följare.

För att stärka ett varumärke måste man jobba inifrån och ut, få med sig medarbetarna och få alla att gemensamt dra åt samma håll. Men det händer inte av sig självt! Samtidigt måste du hela tiden ha ett öra mot dina kunder och deras åsikter så att du hela tiden kan leverera något som de vill ha. Kundinsikt har aldrig varit viktigare. Folk kommer inte acceptera ett löfte som inte hålls. Alla kunder har idag möjlighet att snabbt få ut bra och dåliga erfarenheter genom webben och det är bara genom att hålla ditt löfte som dessa erfarenheter blir positiva.

Carretera hjälper er att ta fram varumärkesstrategin – och hjälper er att leva den. Vi hjälper er att själva bygga ett varumärke som ni kan stå för, kontakta Paula Fagerlund.

Kommunikationen driver affären

Varumärkesbyggande är inget självändamål, vår erfarenhet är att kommunikationen sällan hänger ihop med de uppsatta affärsmålen. Förankring i ledningen är en förutsättning och en av de knepigare utmaningarna man kan ta sig an.

Skapa varumärket inifrånvar

Taggmoln